شبانه روزی حتی جمعه ها و ایام تعطیل رسمی

آزمایش ویروس HPV

تشخیص ویروس HPV

ویروس HPV چیست؟

روش-انتقال-اچ-پی-وی

علائم ویروس اچ پی وی

آزمایش-ویروس-HPV-در-خانم-ها

آزمایش ویروس HPV در آقایان

درمان-اچ-پی-وی

حذف زگیل‌ها یا واروس‌ها با استفاده از روش‌های جراحی مانند برش، لیزر، یخ‌زدایی (کریوتراپی) یا الکتروکوتراژ (برق‌زدایی) انجام خواهد شد.

سوالات متداول آزمایش ویروس HPV

چه زمانی ویروس HPV خطرساز می شود؟

آن چیزی که ویروس اچ پی وی را خطرناک می کند ماندن طولانی مدت ویروس در بدن و ایجاد سرطان توسط آن است. ویروس اچ پی وی عامل ایجاد انواع مختلفی از سرطان ها می باشد که شایع ترین آنها سرطان دهانه رحم در خانم ها است.

چه ارتباطی بین ویروس اچ پی وی و سرطان دهانه رحم وجود دارد؟

انواع پر خطر ویروس اچ پی وی باعث تغییر سلول های دهانه رحم به سمت ایجاد سرطان می شود حتی در بعضی موارد سرطان قسمت های دیگری از بدن مانند سرطان حنجره یا مقعد با ویروس اچ پی وی در ارتباط هستند.
خبر خوب این است که واکسنی وجود دارد که می تواند از ابتلا فرد به ویروس اچ پی وی و در نتیجه ایجاد سرطان جلوگیری کند ( البته به شرطی که قبل از تماسهای جنسی فرد استفاده شده باشد و در کشورهای غربی در سنین نو جوانی واکسن را میزنند) و همان طور تست های تشخیصی می توانند بسیار سریع آلودگی فرد به این ویروس را تشخیص دهند و حتی در تست ژنو تایپینگ ویروس ، میتوان تیپ ویروس را هم مشخص کرد .

آیا آزمایش ویروس HPV برای آقایان در صورت منفی بودن نتیجه، لازم است تکرار شود؟

تکرار آزمایش HPV برای آقایان پس از یک نتیجه منفی معمولاً توصیه نمی‌شود، مگر اینکه وضعیتی خاص وجود داشته باشد که نیاز به بررسی مجدد را الزامی کند. در بسیاری از موارد، آزمایش HPV برای آقایان به عنوان ابزار اولیه برای تشخیص عفونت استفاده می‌شود و در صورتی که نتیجه منفی باشد، معمولاً نیازی به تکرار آزمایش نیست.

شیوع ویروس اچ پی وی چقدر است؟

این ویروس بسیار شایع است در اکثر کشورهای دنیا جز شایع ترین ویروس ها است مثلا در کشور استرالیا 80 درصد زنان حداقل یک بار در طول زندگیشان به این ویروس مبتلا می شوند چون انتقال این ویروس بسیار راحت است و هر نوع تماس پوستی با فرد آلوده می تواند باعث آلودگی فرد شود. این نکته را فراموش نکنید که استفاده از کاندوم می تواند ریسک انتقال این ویروس را کاهش دهد اما باز هم انتقال این ویروس با وجود استفاده از کاندوم وجود دارد. 

پاسخ

نه − شش =

مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه