شبانه روزی حتی جمعه ها و ایام تعطیل رسمی

غربالگری قبل از بارداری

غربالگری قبل از بارداری

همه ما از اهمیت مراقبت های پزشکی در طول دوران بارداری مطلع هستیم. اما مراقبت های قبل از بارداری و انجام تست های مورد نیاز در این دوران از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. تست های غربالگری قبل از بارداری، وجود هر گونه بیماری نهفته در شما و همسرتان را که می تواند بر شانس بارداری شما تاثیر بگذارد، نشان می دهد.
پیش از بارداری اقداماتی مانند ورزش، تغییرات غذایی، مصرف فولیک اسید و تغییر سبک زندگی از سوی پزشک به خانم هایی که قصد بارداری دارند، توصیه می شود.

غربالگری قبل از بارداری
غربالگری قبل از بارداری

غربالگری قبل از بارداری

قبل از بارداری پزشک به بررسی سوابق پزشکی زن و مرد می پردازد و معمولا تست هایی مانند آزمایش خون و پاپ اسمیر را تجویز می کند تا از تمامی جوانب اطمینان حاصل نماید. غربالگری قبل از بارداری می تواند شامل تست های:
– روبلا
– HIV
هپاتیت ب
– بیماری های مقاربتی مانند کلامیدیا و سیفلیس
باشد.
علاوه بر این تست ها، انجام آزمایش های ژنتیکی نیز از سوی پزشک تجویز خواهد شد، تست هایی مانند:
– کم خونی داسی شکل
– تالاسمی (فرم ارثی کم خونی)
– بیماری های ژنتیکی
پیش از تصمیم به بارداری، واکسن ها نیز باید تجدید شوند. نکته ای که اهمیت دارد این است که واکسن ها حتما باید قبل از بارداری زده شوند تا از بروز نقایص تولد نیز پیشگیری شود. توصیه می شود واکسن ها 28 روز قبل از اقدام به بارداری دریافت شوند.

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با آزمایشگاه پاتوبیولوژی پارسه می توانید به آدرس تهران- ضلع جنوب به شمال بزرگراه جناح- بالاتر از بلوار شهید گلاب- نرسیده به فلکه دوم صادقیه- نبش کوچه عابدزاده- ساختمان پارسه- طبقه اول تا چهارم
تلفن های ما: 5-44287632

در صورت ابتلا به برخی شرایط پزشکی مانند تشنج، فشار خون بالا، آسم و دیابت، حتما باید نسبت به درمان قبل از بارداری اقدام شود. چرا که داروهایی که در درمان و کنترل این اختالالات تجویز می شوند، اغلب اثرات منفی بر روی جنین می گذارند. گاهی، نیاز به تغییر داروی مصرفی در طول دوران بارداری می باشد.

برخی دیگر نکاتی که قبل از بارداری باید به آن ها اهمیت داده شود

معمولا رعایت موارد و نکات زیر از سوی پزشک برای مادر در نظر گرفته خواهد شد:
– مصرف روزانه 0.4 میلی گرم فولیک اسید. فولیک اسید که به طور طبیعی در سبزیجات سبز و یا در برنج یافت می شود، احتمال بروز نقایص تولد را کاهش می دهد. به همین خاطر، علاوه بر رژیم غذایی، مصرف مولتی ویتامین های حاوی فولیک اسید به مدت سه ماه قبل از بارداری توصیه می شود.
– کنار گذاشتن مشروبات الکلی.
– کنار گذاشتن سیگار و دخانیات.
– رژیم غذایی سالم و اهمیت دادن به ورزش. پیش از بارداری مصرف برخی مواد غذایی مانند ماهی که ممکن است حاوی جیوه باشد، ممنوع می باشد. چرا که این ماده بر بارداری تاثیر می گذارد.
– مراجعه به دندانپزشک و بررسی هر گونه مشکل و بیماری مربوط به لثه ها. عفونت لثه ها می تواند منجر به زایمان زودرس یا به دنیا آمدن نوزاد با وزن کم شود.

با تشکر مدیریت سایت آزمایشگاه پارسه (آزمایشگاه در غرب تهران)

Source: https://www.webmd.com/infertility-and-reproduction/pre-pregnancy-checkup#1

پاسخ

1 + شش =

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه