شبانه روزی حتی جمعه ها و ایام تعطیل رسمی

تعیین جنسیت فرزند با تغذیه

تعیین جنسیت با تغذیه
امروز با وجود پیشرفت های پزشکی و انواع رژیم های غذایی، شما می توانید جنس فرزندتان را خودتان تعیین کنید.

شهرزاد: امروز با وجود پیشرفت های پزشکی و انواع رژیم های غذایی، شما می توانید جنس فرزندتان را خودتان تعیین کنید، ولی همیشه تعیین جنسیت کودک مفید نیست و موجب بر هم زدن تناسب جنسیت کودکان خواهد شد؛ برای مثال، در کره جنوبی که امکان تعیین جنسیت در مراحل اول حاملگی برای همه امکان پذیر است، تولد پسر 14 درصد بیش از دخترهاست.

از آنجا که جنسیت کودک از طریق اسپرماتوزوئید تعیین می شود، این مرد است که تعیین می کند جنسیت نوزاد، دختر یا پسر باشد. اگر چه هنوز نحوه عمل کردن رژیم غذایی و استفاده از رژیم مناسب شناخته نشده ولی گمان این است که ممکن است به علت تغییر متابولیسم، تخمک و به خصوص یون های سطح خارجی آن، در صورتیکه تخمک، یون مناسب را داشته باشد، بتواند اسپرماتوزوئید حامل کروموزوم جنسی Y یعنی پسر یا X یعنی دختر را به طرف خود جلب کند. نتایجی که از به کاربردن این روش گزارش شده، یکنواخت نیست و بعضی از مراکز بین 80 تا 100 درصد موفقیت را گزارش داده اند، اما این نتایج زمانی می تواند قابل قبول و قابل اعتماد باشد که رژیم غذایی، به تنهایی استفاده شود و سایر روش ها، همزمان با این روش به کار گرفته نشوند.

1) روش استفاده از رژیم غذایی، استاندارد نیست و تا حدود زیادی با موادغذایی معمول در هر کشور ارتباط دارد، ولی نتایج به دست آمده از این تحقیقات، یکنواخت بوده و هدف از آن، تغییر تعادل موجود بین یون های منزیم، سدیم، پتاسیم و کلسیم است.

2) در این روش، آن چه اهمیت دارد، نسبت این مواد به یکدیگر و نه مقدار مطلق آنهاست. بنابراین، رژیم غذایی باید به گونه ای انتخاب شود که نه تنها باعث بالا رفتن ماده معدنی مورد نظر نشود، بلکه مقدار املاحی را که باعث جلب اسپرماتوزوئید جنسیت مخالف جنین مورد نظر می شود، در خون کاهش دهد.

3) در این روش برای رسیدن به جنین پسر، بالا بودن نسبت سدیم و پتاسیم و کم بودن کلسیم و منیزیم، متابولیسم تخمک و به خصوص لایه خارجی آن را به گونه ای تغییر می دهد که اسپرماتوزوئیدهای حامل جنسیت پسر به طرف آن جذب می شوند. برای جذب اسپرماتوزوئید جنسیت دختر به وسیله تخمک، لازم است میزان کلسیم و منیزیم خون بالا برود و میزان پتاسیم و سدیم خون پایین بیاید. در یک مطالعه دقیق که روی 47 نفر زنی که از این رژیم برای به دست آوردن جنسیت مورد نظر استفاده کردند، 40 نفر توانستند فرزند پسر به دنیا آورند. رژیم فقط لازم است مدت سه ماه و به خصوص در ماهی که لقاح انجام می شود، استفاده شود.

4) سدیم علاوه بر نمک طعام، در غذاهای دریایی، گوشت تخم مرغ، شیر، جگر گوساله، هویج و اسفناج نیز وجود دارد و مقدار مصرف روزانه آن، معادل نیم گرم است. در صورتیکه رژیم های غذایی معمولاً تا چهار برابر این مقدار را به بدن می رسانند. منابع غذایی حاوی پتاسیم در فرآورده هایی مثل گوشت، غلات، میوه ها و سبزی ها وجود دارد.

5) مقدار نیاز روزانه به پتاسیم، یک میلی گرم است، اما در رژیم های غذایی معمولا” تا 15 برابر این مقدار پتاسیم وجود دارد. کلسیم که مقدار احتیاج روزانه آن در بدن 800 میلی گرم در روز است، در فرآورده هایی مثل شیرکاکائو، ماست، بستنی، شلغم، بادام و ساردین وجود دارد. منابع غذایی حاوی منیزیم نیز شامل قهوه، کاکائو، غلات، سبزی ها، مخمر آبجو، سویا، چغندر، گردو و جوانه گندم است. در بعضی تحقیقات با این روش تا 85 درصد موفقیت گزارش شده که برای چنین روش ساده، ارزان و بدون ضرری، نتیجه بسیار خوبی است. یکی از تغییرهای دیگری که در میزان تخمک گذاری صورت می گیرد، اضافه شدن مقدار گلوکز در ترشحات مخاطی دهانه رحم در موقع تخمک گذاری است.

6) بالا رفتن مقدار گلوکز در ترشحات دهانه رحم، به جذب اسپرماتوزوئیدها کمک می کند و از آن جا که اسپرماتوزوئید پسر، از قدرت تحرک بیشتری برخوردار است، مناسب بودن ترشحات دهانه رحم، بیشتر به نفع اسپرماتوزوئید پسر است. استفاده از میوه های شیرین محتوی گلوکز در روزهای تخمک گذاری، محیط را برای جلب اسپرماتوزوئید Y مناسب تر می کند، چون قند خون به سرعت بالا می رود. این غذاها شامل گلوکز، ساکاروز، شربت ذرت، عسل، آبنبات، غلات صبحانه شیرین شده، هویج، بیسکوئیت، سیب زمینی پخته، کشمش، نان گندم سفید، نوشابه های دارای شکر یا پلیمرهای گلوکز است.

7) به طور خلاصه، غذاهایی که بیشتر برای لقاح پسر مناسب است، عبارتند از: غذاهای شور، موز، خرما، هویج، سیب زمینی، جگر، گوشت و تخم مرغ. غذاهایی که برای دختر مناسب است، عبارتند از: شیر و فرآورده های آن، ماهی ساردین، خاویار، بادام، کاکائو، جوانه گندم، کلم، کدو و فلفل سبز.

پاسخ

شانزده + 8 =

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه