شبانه روزی حتی جمعه ها و ایام تعطیل رسمی

بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی در تهران

پاتوبیولوژی شاخه ای از علم پاتولوژی است که بر جنبه های بیولوژیک بیماری تحقیق می کند، در حالی که پاتولوژی بالینی بر جنبه های پزشکی یک بیماری تحقیق می کند. بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی در تهران برای شناخت بیولوژی بیماری تاکید می کند و سپس به درمان آن می پردازد.

جهت جلوگیری، تشخیص و معالجه بسیاری از آلرژی ها، عفونت ها، سرطان ها، بیماری های مزمن و … ، پزشک بیمار را به آزمایشگاه پاتوبیولوژی می فرستد. برای دقیق بودن جواب آزمایش بهتر است که ناشتا باشید. اگر از داروی خاصی استفاده می کنید و یا سایر دستورالعمل ها را رعایت نکرده اید، حتما قبل از انجام آزمایش به اطلاع پزشک برسانید زیرا بر نتیجه آزمایش تاثیر می گذارد.

آزمایش های پاتولوژی

  1. آزمایش های بالینی: در این آزمایش، با بررسی نمونه های خون و ادرار، نوع آسیب تشخیص داده می شود.
  2. آزمایش های تشریحی: آزمایش های پاتوبیولوژیکی در این دسته قرار دارند. در این آزمایش ها، سلول ها و بافت های بدن در زیر میکروسکوپ بررسی می شوند. آزمایش پاتوبیولوژی از سه طریق اتوپسی، بیوپسی و سیتوپاتولوژی قابل انجام می باشد. در روش اتوپسی نمونه گیری از بافت مرده انجام می گردد. در روش بیوپسی، تکه هایی از بافت های زنده بدن، جهت بررسی در ریز میکروسکوپ قرار می گیرد. روش سیتوپاتولوژی، همان سلول شناسی می باشد.
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن images.gif است

دلایل انجام آزمایش پاتولوژی

اگر پزشک برای شما انجام آزمایش پاتولوژی را تجویز کرده است، دلیل آن نگرانی پزشک در مورد سلامتی شما می باشد. دلایل انجام آزمایش پاتولوژی شامل موارد زیر می شود:

  1. درمان بیماری
  2. تحت نظر گرفتن پیشرفت بیماری
  3. جلوگیری از ابتلا به بیماری : انجام برخی آزمایشات مانند آزمایش پاپ اسمیر و ماموگرام، می تواند با تشخیص زودهنگام،  از بروز سرطان دهانه رحم و سرطان سینه در خانم ها جلوگیری کند.
  4. مشخص کردن خطر ابتلا به بیماری: افزایش سطح کلسترول، احتمال خطر ابتلا به بیماری های ارثی مانند ابتلا به سرطان پستان خانوادگی

کاربردهای بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی در تهران

  1. تشخیص اختلالات ژنتیکی
  2. تشخیص سرطان های ارثی
  3. آزمایش تومورهای سفت
  4. تشخیص نئوپلاسم
  5. آزمایش بیماری های عفونی و مقاربتی

 ویژگی های بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی در تهران

  1. میزان دقت و درستی نتیجه آزمایش
  2. نحوه برخورد پرسنل،  کارکنان و پذیرش آزمایشگاه با مراجعه کنندگان
  3. محیط مناسب و آرام بخش داخل آزمایشگاه
  4. ارائه جواب آزمایش در کوتاه ترین زمان ممکن
  5. انجام طیف وسیعی از آزمایش ها
  6. موقعیت مکانی آزمایشگاه که بهتر است نزدیک به مطب پزشکان و یا بیمارستان ها باشد.

نحوه انتخاب آزمایشگاه خوب در تهران

  1. توجه به کیفیت خدمات ارائه شده، در آزمایشگاه در هر سطح
  2. تجهیزات و امکانات موجود در آزمایشگاه مدارک  پرسنل مشغول به کار در آزمایشگاه
  3. رفتار خوب کارکنان و رعایت  ادب در برخورد با مراجعین
  4. سوابق آزمایشگاه
  5. مشاهده مدارک مربوط به کنترل کیفی آزمایشگاه
  6. کارایی و بازدهی خدمات ارائه شده
  7. هزینه خدمات ارائه شده

آزمایشگاه پاتوبیولوژی خوب در تهران

بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی در تهران به آزمایشگاهی گفته می شود که از آزمایشگاه های دیگر پیشرفته تر و مجهزتر است.  این آزمایشگاه دارای امکانات، تجهیزات مدرن و فضای آزمایشگاهی وسیع تری می باشد. در این آزمایشگاه در هر بخش، افراد متخصص مشغول انجام تست های مختلف هستند. این آزمایشگاه همچنین آزمایشات پاتولوژی و تشخیص طبی را انجام می دهد و در این آزمایشگاه بررسی های پاتولوژی انجام می گردد، نمونه هایی از بافت بدن که گرفته می شود، به وسیله متخصص پاتولوژی دیده و خوانده می شود.

تفاوت آزمایشگاه پاتوبیولوژی و دیگر آزمایشگاه ها

 برای آشنایی با تفاوت آزمایشگاه پاتوبیولوژی و دیگر آزمایشگاه ها، باید اطلاعاتی درباره دامنه فعالیت های هر یک از آزمایشگاه ها داشته باشیم.

آزمایشگاه تشخیص طبی

برای تاسیس آزمایشگاه تشخیص طبی، گرفتن مجوز بهداشت و درمان الزامی می باشد. این آزمایشگاه شامل بخش هایی می باشد که در آن بر روی نمونه های ادرار، مدفوع، خون، زخم، خلط و …آزمایشاتی انجام می شود. بخش های مختلف آزمایشگاه تشخیص طبی شامل  میکروب شناسی، هماتولوژی، سرولوژی، هورمون شناسی، بیوشیمی، اسپرموگرام و الایزا می باشد. کسانی که در این آزمایشگاه ها کار می کنند، دارای مدرک میکروبیولوژی و یا مدرک علوم آزمایشگاهی هستند.

آزمایشگاه پاتولوژی

کلمه پاتولوژی به معنای آسیب شناسی است. به متخصصین این رشته پاتولوژیست گفته می شود. در آزمایشگاه پاتولوژی، مایعات و یا بافت های بدن در زیر میکروسکوپ بررسی می شوند. در این آزمایشگاه ها،  وجود اختلالات ژنتیکی و تغییرات ژنتیکی بررسی می شوند و درباره دلایل ایجاد آنها، تحقیق انجام می شود.

علم پاتولوژی به سه قسمت تقسیم می شود: 1- آسیب شناسی عمومی 2- آسیب شناسی بالینی 3- آسیب شناسی تشریحی

ریخت شناسی یا مورفولوژی، علت شناسی یا اتیولوژی، مکانیسم  ایجاد یا پاتوژنز و اهمیت بالینی، بخش هایی از علم پاتولوژی می باشد. در این بخش ها بعد از انجام نمونه گیری، آب گیری انجام شده و نمونه روی لام میکروسکوپ فیکس و ثابت می شود. سپس لام زیر میکروسکوپ جهت بررسی قرار می گیرد. نمونه های مورد بررسی در این بخش بیشتر جهت تشخیص سرطان می باشند.

آزمایشگاه ژنتیک

در این آزمایشگاه به وسیله روش های مولکولی مانند PCR و انواع  دیگر روش مولکولی  و کاریوتایپ، احتمال ایجاد بیماری ژنتیکی در فرزندان یک خانواده بررسی می شود. این روش ها گران قیمت ولی بسیار دقیق می باشند. مشاوره ژنتیک یکی دیگر از بخش های واقع در این آزمایشگاه می باشد. زوجین قبل از اقدام به بارداری می توانند، مشاوره ژنتیک را انجام دهند.

تفاوت آزمایشگاه پاتوبیولوژی با آزمایشگاه پاتولوژی

در آزمایشگاه پاتوبیولوژی بر روی بیماری های منتقل شده از طریق مایعات، ترشحات و گازها، مطالعه و بررسی انجام می شود. در آزمایشگاه پاتولوژی آسیب های وارد شده به انواع بافت، تشخیص داده می شود. در این آزمایشگاه انواع  سرطان، هپاتیت و هر نوع آسیب به بافت مانند آسیب میکروب ها تا بیماری های خود ایمنی بدن بررسی می شوند و علت بیماری و تغییرات فیزیولوژیکی که در بدن به دلیل بیماری ایجاد شده است، مانند بیماری قند خون، مشخص می شود.

بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی در تهران را کسانی می توانند، تاسیس کنند که دوره تخصصی  پزشکی را گذرانده باشند. در این آزمایشگاه علاوه بر آزمایش پاتولوژی، آزمایش های  تشخیص طبی نیز انجام می شود.

ازمایشگاه خوب

پاسخ

چهار + 12 =

مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه