شبانه روزی حتی جمعه ها و ایام تعطیل رسمی

9 ماده غذایی برای کاهش وزن

برخی مواد غذایی گرچه شاید به دور از دید کارشناسی چاق کننده به نظر بیایند، ولی در حقیقت عامل کاهش وزن می باشند.

در زیر  9 ماده غذایی که در کاهش وزن مؤثرند، معرفی می شود: 

1- سوپ

سوپ سبزیجات علاوه بر تأمین آب بدن، حاوی ویتامین، مواد معدنی و فیبرهای غذایی است.بنابراین شروع غذا با یک فنجان سوپ به عنوان یک پیش غذای فوق العاده سالم، جلوی پرخوری و دریافت کالری زیاد شما را خواهد گرفت.

2- شکلات تلخ

شکلات تلخ بر خلاف انواع دیگر شکلات، هم کالری پایین و هم چربی اندکی دارد.شما می توانید از شکلات تلخ به عنوان زرهی برای کاهش وزن در برابر میل شدید به خوردن شکلات و شیرینی استفاده کنید. چربی موجود در آن نیز سرعت هضم را کاهش داده و اشتها را برای مدت نسبتا” طولانی کنترل می نماید.

chocolate 1

3- پوره سبزیجات

سبزیجات دارای کالری پایین، حجیم و سیر کننده بوده و تا حد زیادی از چاق شدن جلوگیری می کند. پوره های سبزیجاتی مثل گل کلم، هویج، سیب زمینی با برشهای فلفل سبز یا قرمز انتخاب خوبی برای وعده غذایی شماست.

4- تخم مرغ و گوشت

انتخاب یک رژیم پر پروتئین مثل تخم مرغ، گوشت و عدسی برای وعده صبحانه سبب سیری طولانی مدت شده و می تواند شما را از خوردن میان وعده های پر کالری شیرین  و اضافی در طول روز بی نیاز کرده و رژیم مناسبی برای کاهش وزن شما باشد.

5- آجیل

آجیل سرشار از فیبر و پروتئین بوده و منبع غنی از ویتامین E و منیزیم است. افرادی که به طور منظم در رژیم غذایی خود از خشکبارهایی مثل بادام، پسته، بادام زمینی و فندق استفاده می کنندبه نسبت بیشتری وزن کم می کنند.

6- سیب

سیب کم کالری، سرشار از آب و فیبر است، بنابراین همیار لاغری خوبی برای شماست.فیبرهای موجود در سیب موجب سیری شده و در زمان گوارش غذا، جذب چربی و قند را کاهش می دهد.

7- ماست

ماست توانایی بدن را برای سوزاندن چربی های اضافی تقویت کرده و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می کند.افرادی که در رژیم لاغری خود ماست کم چرب را می گنجانند، بیشتر از افرادی که تنها کالری خود را کم می کنن، کاهش وزن دارند.

8- گریپ فروت

خوردن نصف گریپ فروت و یا نوشیدن آب آن می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. این میوه سحرآمیز حاوی موادی است که سبب کاهشمیزان انسولین می شود و بدن را ترغیب می کند تا به جای ذخیره چربی، کالری ها را سوزانده و به انرژی تبدیل کند.

9- حبوبات

حبوبات منابع غنی از پروتئین و فیبر می باشند و به جهت دیر هضم بودنشان، احساس سیری طولانی مدت ایجاد کرده که در نهایت سبب جلوگیری از خوردن بیش از حد غذا خواهند شد.

 

پاسخ

شش + یک =

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه