شبانه روزی حتی جمعه ها و ایام تعطیل رسمی

فریز کردن اسپرم

فریز کردن اسپرم

چرا مردان اسپرم خود را فریز می کنند؟

مردان می توانند اسپرم خود را به دلایل مختلف فریز می کنند. فریزکردن اسپرم برای همه مردانی كه علاقه به باروری در آینده دارند توصیه می شود شایع ترین علت فریز کردن آن ابتلا به سرطان مانند سرطان بیضه و سرطان پروستات است.

فریز کردن اسپرم

درمان سرطان باعث کاهش کیفیت اسپرم می شود و بسیاری اوقات ممکن است منجر به عقیم سازی شود.
همچنین مردانی که تعداد اسپرم کم دارند نیز می توانند، اسپرم خود را فریز کنند و این شامل قبل از درمان ناباروری با IVF نیز است.

چگونه شروع به یخ زدن اسپرم می کند؟

تصمیم گیری برای فریز کردن اسپرم بسیار شخصی است. اگر فردی متاهل باشد ، بهتر است که شریک زندگی وی در تصمیم گیری شرکت داشته باشد. اگر مردی زیر 18 سال سن داشته باشد ، فریز شدن اسپرم فقط به درخواست پزشک انجام می شود و پزشک نیاز به فریز کردن اسپرم را توصیه کند.

مردانی که قصد فریز اسپرم را دارند ، انجام آزمایش خون برای غربالگری بیماریهای مقاربتی و همچنین تجزیه و تحلیل مایع منی برای ارزیابی پارامترهای اسپرم (تعداد ، تحرک و مورفولوژی و شکل) نیازاست. مردان معمولاً قبل از تولید نمونه برای انجماد ، در صورت امکان ، 2-3 روز از انزال امتناع نمایند.

بهترین کاندید برای فریز کردن اسپرم چه کسانی هستند؟

هر آقایی که سالم باشد و اسپرم در انزال خود داشته باشد ، نامزد خوبی برای فریز کردن اسپرم است و کودکان همچنین می توانند اسپرم را فریز کنند.
كودكانی كه به سرطان مبتلا شده اند و به بلوغ رسیده اند نیز كاندیداهای خوبی برای فریز کردن اسپرم هستند.در صورت اطلاع از این شرایط افراد تشویق می شوند اطلاعاتی راجع به فریزکردن اسپرم پیدا کنند و از این گزینه استفاده کنند ، خصوصاً در مواقعی که باروری آنها تهدید می شود مانند مواردی که سرطان و معالجه در یک مدت زمان کوتاه انجام می شود.

آیا هنگام انجماد اسپرم خطراتی برای مردان وجود دارد؟

به طور کلی هیچ گونه خطری برای مردان در اسپرم فریزی وجود ندارد. در مردانی که تعداد اسپرم های بسیار کمی دارند (اسپرم های نادری در هر نمونه وجود دارد)، در هنگام ذوب شدن نمونه ، اسپرم پیدا نمی شود. اسپرم در اثر انجماد آسیب نمی ببیند و نوزادان سالم بیش از یک دهه از اسپرم منجمد متولد شده اند.
میزان شیوع نقایص هنگام تولد هزاران کودک که از اسپرم منجمد شده اند، هیچ فرقی با کودکانی که از طریق رابطه جنسی بوده اند، تفاوتی ندارد.

هزینه یخ زدن اسپرم چقدر است؟

به طور کلی ، فریز کردن اسپرم معمولاً تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد و هزینه های ذخیره سالانه به مرکز بستگی دارد.

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی برای فریز کردن اسپرم  به آزمایشگاه پارسه می توانید به آدرس تهران- ضلع جنوب به شمال بزرگراه جناح- بالاتر از بلوار شهید گلاب- نرسیده به فلکه دوم صادقیه- نبش کوچه عابدزاده- ساختمان پارسه- طبقه اول تا چهارم تلفن های ما 5-44287632 می باشد. همچنین می توانید از اینستاگرام ما دیدن فرمایید.

روند تهیه نمونه اسپرم برای فریزکردن اسپرم چگونه است؟

در طی کل مراحل فریزکردن اسپرم ، حفظ حریم خصوصی کاملاً مهم است. ممکن است بیمار از پرسیدن سؤالات خاصی احساس خجالت کند. کل گفتگو در یک اتاق کاملاً خصوصی و محرمانه و بسته صورت می گیرد. به بیمار اطلاعاتی به شیوه ای بسیار شخصی و حرفه ای ارائه می شود که به راحتی بیمار بتواند نمونه گیری را انجام دهد.
در اولین مراجعه ، از بیمار خواسته می شود كه پرسشنامه ای راجع به تشخيص و درمان برنامه ریزی شده خود و همچنین قرارداد و سایر فرمهای قانونی مربوط به بانك اسپرم را تكمیل کند.
نمونه های مایع منی در یک اتاق خصوصی جمع آوری می شود. (توصیه می شود نمونه ها در آزمایشگاه جمع آوری شوند زیرا تازه بودن نمونه بر باروری تأثیر می گذارد. در عرض چند دقیقه پس از انزال ، تعداد سلولهای زنده اسپرم و فعالیت آنها به سرعت کم می شود.)
parents.com/getting-pregnant/everything-you-need-to-know-before-you-freeze-your-sperm/

4 thoughts on “فریز کردن اسپرم

  1. علی - ژوئن 29, 2022 در 10:38 ق.ظ

    سلام برای اهدا اسپرم میشه همسرم بامن باشه در اتاق اهدا .چون من همچین کاری رو بصورت خود ارصایی نمیپذیرم

    پاسخ
    • پارسه لب - سپتامبر 22, 2022 در 6:56 ق.ظ

      اگه منظورتون برای تست آنالیز مایع منی هست ، بله با در دست داشتان شناسنامه دو طرف با مسئول بخش ناباروری هماهنگ بفرمایید خدمتتون توضیح میدن

      پاسخ
  2. ارش - نوامبر 16, 2022 در 8:11 ب.ظ

    با سلام
    در ایران امکان فریز کردن اسپرم و انتقال آن به خارج از کشور میباشد؟

    پاسخ
    • پارسه لب - دسامبر 5, 2022 در 11:50 ق.ظ

      برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید

      پاسخ

پاسخ

16 − شش =

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه