شبانه روزی حتی جمعه ها و ایام تعطیل رسمی

آزمایش کشت خون در کودکان

آزمایش کشت خون در کودکان

بیشتر والدین عبارت کشت خون در کودک را شنیده اند ولی آیا چیزی در مورد آن می دانند؟ در این مقاله با آزمایش کشت خون در کودکان بیشتر آشنا می شویم.

آزمایش کشت خون در کودکان

آزمایش خون چیست؟

آزمایش خون به معنای گرفتن خون از بدن افراد برای انجام آزمایشات بر روی آن در محیط آزمایشگاه می باشد. پزشکان آزمایش خون را برای مواردی مانند بررسی سطح گلوکز، هموگلوبین یا گلبول های سفید خون تجویز می کنند. آزمایش خون به آن ها در تشخیص مشکلاتی مانند بیماری ها و شرایط درمانی خاص کمک می نماید. در مواردی آزمایش خون به پزشکان در بررسی عملکرد اعضایی از بدن مانند کلیه و کبد کمک می نماید.

آزمایش کشت خون در کودکان

آزمایش کشت خون در کودکان نوعی آزمایش بوده که هدف از انجام آن پیدا کردن موجودات ریز ذره بینی مانند باکتری یا قارچ در خون می باشد. اگر در خون فرد چنین موجودات ذره بینی یافت شود این بررسی می تواند به پزشکان در تجویز داروهای درمانی یا نحوه درمان عفونت کمک نماید.

علت انجام کشت خون در کودکان

زمانی کشت خون در کودکان انجام شده که کودک علائم و نشانه هایی از عفونت های ایجاد شده از طریق باکتری ها یا قارج ها را نشان دهد. همچنین کشت خون زمانی انجام می شود که کودک عفونتی در بدن داشته و احتمال گسترش آن به دیگر نقاط بدن وجود دارد. کودک قبل از دادن خون برای کشت خون بایستی وعده های غذایی خود را مثل همیشه داشته باشد، مگر این که کودک به دلیل سایر آزمایش ها طبق تجویز پزشک باید ناشتا باشد. قبل از گرفتن خون از کودک باید به پزشک در مورد داروهای مصرفی توسط کودک خود اطلاع دهید، به دلیل این که ممکن است این داروها روی نتیجه آزمایش خون تاثیر بگذارد.

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی برای انجام آزمایش کشت خون در کودکان  به آزمایشگاه پارسه می توانید به آدرس تهران- ضلع جنوب به شمال بزرگراه جناح- بالاتر از بلوار شهید گلاب- نرسیده به فلکه دوم صادقیه- نبش کوچه عابدزاده- ساختمان پارسه- طبقه اول تا چهارم تلفن های ما 5-44287632 می باشد. همچنین می توانید از اینستاگرام ما دیدن فرمایید.

نحوه انجام کشت خون در کودکان

در بیشتر آزمایش خون ها مقدار کمی خون از یکی از رگ های بدن عمدتا از پایین بازو و بالای ساعد گرفته می شود.

گرفتن نمونه خونی در کودکان فقط برای دفعات اول ناراحت کننده بوده و در دفعات بعدی برای کودک راحت تر می باشد. نمونه خون در محیطهای مخصوص کشت خون ، کشت میشود و  مورد پردازش قرار گرفته و چند روز بعد نتایج آن آماده می شود. اگر نتیجه آزمایش علائم و نشانه ای از یک بیماری نشان دهد، پزشک برای بررسی های بیشتر دیگر آزمایش ها را تجویز خواهد کرد تا به تشخیص بیماری و درمان آن کمک نماید. اگر در مورد کشت خون در کودکان سوالی داشتید می توانید با پزشک مشورت کنید.

سایر ازمایشات آزمایشگاه پارسه در غرب تهران 

سرطان پروستات و آزمایش PSA

مشاوره ژنتیک

2 thoughts on “آزمایش کشت خون در کودکان

  1. rahim - سپتامبر 28, 2022 در 8:17 ق.ظ

    داروی خاصی اگه برا ازبین بردن این عفونت هست معرفی کنید بچه ام3سالشه مرتب تب میکنه میگن عفونت توخونشه

    پاسخ
    • پارسه لب - اکتبر 3, 2022 در 1:35 ب.ظ

      سلام لطفا برای تجویز دارو حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا هر چه سریعتر آنتی بیوتیک ها را آغاز کنید

      پاسخ

پاسخ

نوزده + 18 =

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه