شبانه روزی حتی جمعه ها و ایام تعطیل رسمی

بررسی آزمایش اسپرموگرام

بررسی-آزمایش-اسپرموگرام

خواص فیزیکی آزمایش اسپرموگرام

آنالیز نتایج آزمایش اسپرموگرام

آنالیز-نتایج-آزمایش-اسپرموگرام
علل-غیر-طبیعی-بودن-آزمایش-اسپرموگرام

بعضی از مطالعات سیگار را از عواملی می داند كه در عقیمی مردان نقش دارد و بعضی این نقش را قائل نمی باشند. در مورد مصرف چای و قهوه نیز مطلبی كه دال بر نقش منفی آنها باشد ذكر نشده است.

باید یاد آور شد که کیفیت مایع منی در یک فرد، روز به روز متغیر است و همین طور نتایج آنالیز مایع منی بسیار وابسته به تکنیک جمع آوری نمونه دارد. مثلا” طول مدت عدم مقاربت قبل از جمع آوری نمونه اهمیت زیادی دارد و با هر روز عدم مقاربت تا یک هفته، حجم مایع منی تا چهار دهم سی سی و غلظت اسپرم 15-10 میل در سی سی افزایش می یابد، ولی وقتی دوره عدم مقاربت بیش از 7 روز شود، حرکت اسپرم ها کاهش می یابد. به همین دلیل توصیه می شود که جمع آوری نمونه 72-48 ساعت بعد از آخرین مقاربت انجام شود.
برای به دست آوردن میزان پایه کیفیت اسپرم بایستی حداقل 2 نمونه آنالیز مایع منی انجام شود.

به چه صورت باید برای انجام آزمایش اسپرموگرام آماده شد؟

چه زمانی باید آزمایش اسپرموگرام انجام داد؟

بهترین زمان برای انجام آزمایش اسپرموگرام، صبح روزهای کاری است. این زمان به دلیل تراکم بالای اسپرم در صبح و سرعت تشکیل مجدد آنها پس از نمونه‌برداری مناسب است.

آیا برای آزمایش اسپرموگرام نیاز به تهیه نوشیدنی یا داروهای خاصی است؟

در برخی موارد، پزشک ممکن است شما را به تهیه نوشیدنی خاص (مانند آب معدنی) قبل از آزمایش و یا توصیه به قطع موقت داروهای خاص (مانند ضد اسیدها) که ممکن است تأثیری بر نمونه اسپرم داشته باشند، ارائه دهد. در هر صورت، پیشنهاد می‌شود با پزشک خود در این مورد مشورت کنید.

در پایان…

پاسخ

هجده + 4 =

مدت زمان مطالعه ۹ دقیقه