شبانه روزی حتی جمعه ها و ایام تعطیل رسمی

استفاده از ضدعفونی كننده‌های الكلی

استفاده از ضدعفونی كننده‌های دست از اواسط دهه 90 به‌گونه‌ای مؤثرآغاز شد. در آغاز از این ضد‌عفونی كننده‌ها در صنعت غذایی استفاده می شد، تحقیقات نشان داده كه حتی شستن دستها با صابونهای ضد‌میكروبی برای حذف آلودگی كافی نیست.

مشكل، اغلب روش نادرست شستن دستها است. افراد تمایل دارند در زمان شستن دستها، كف دستهای خود را ماساژ میدهند و نواحی مهم مانند ناخنها و روی پوستها را نادیده می گیرند، اینها مناطقی هستند كه بر طبق اصول بهداشتی بیش از40-30 درصد فلور قابل ‌انتشار پوستی را در بر می گیرند.

استفاده از ضدعفونی كننده‌ها
استفاده از ضدعفونی كننده‌ها

با بكارگیری مواد ضد عفونی كننده همراه با برنامه شستن دستها، بخش عمده‌ای از باكتریهای سطح دست كاهش پیدا می كنند. امروزه با استفاده روزافزون از اتاقهای تمیز و لزوم رعایت اصول بهداشتی در صنایع پزشكی و دارویی، برنامه معین و تعریف‌ شده شستشو و ضدعفونی دستها به منظور تأمین و حصول اطمینان از كیفیت كاركرد یا محصولات، بكار گرفته می شود. با فراگیر شدن مخاطرات بهداشتی پراكنده در برخی از نقاط جهان نظیر شیوع بیماریهای سارس، آنفلوانزای فصلی و خوكی بنظر میرسد جامعه بهداشتی كشورها در پیشگیری و مهار عوامل عفونی قابل‌انتشار از فردی به فرد دیگر ضعیف عمل كرده كه در این میان نقش انتشار عوامل عفونی از طریق دستها بسیار چشمگیر است. بدون توجه و رعایت اصول بهداشتی و انتقال عوامل عفونی از طریق دستها، انتشار عوامل عفونی قابل‌انتشار تنفسی نیز تسهیل خواهند شد. امروزه ارتباط مستقیم بین كم‌توجهی به بهداشت دستها و وجود عفونتهای متعدد به اثبات رسیده است كه در این میان آگاهی و آموزش فراگیر و البته قراردادن ضد‌عفونی كننده‌های مناسب در برنامه بهداشتی دستها نقش مؤثری در كاهش عفونتها داشته است. علیرغم وجود معایب مختلف، بالاخره مراجع معتبر بهداشت جهانی، توصیه به استفاده از ضد‌عفونی كننده‌های الكلی را بخصوص برای افراد شاغل در سیستمهای بهداشتی در دستور كار خود قرار داد و البته نتایج مثبت استفاده از آن به اثبات رسید و عفونتهای اكتسابی بیمارستانی كاهش یافت.

ثابت شده است كه شستشوی عادی قبل از استفاده مواد ضد‌عفونی كننده، تأثیر ماده ضدعفونی كننده الكلی را بمراتب افزایش می دهد. طیف وسیعی از ضد‌عفونی كننده‌های دست به شكل ژل، كف و یا اسپری وجود دارند كه در برخی از آنها تركیبات نرم‌كننده پوست دست برای تماس مستقیم با پوست بكار گرفته شده و بعضاً بدون ماده نرم‌كننده هستند كه برای دستهای پوشیده شده با دستكش كاربرد دارد. معمولاً الكل70- 60 درصد (اتانل یا ایزوپروپانول) برای زدودن طیف وسیعی از میكروارگانیسمها مؤثر است، هرچند هیچ یك از الكل‌ها بر روی اسپور باكتریها مؤثر نیست و برای از بین بردن آن راههای سخت و خشن بكار گرفته می شود. مهم این است كه الكل تنها زمانی مؤثر است كه در محل رشد ویروسها و باكتریها ریخته شود، همانطور كه در تصویر دیده می شود مناطقی كه در شستشوی دستها جا مانده اگر در ضد‌عفونی هم جا بماند، نتایج ناقصی خواهد داشت.

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با آزمایشگاه پارسه می توانید به آدرس تهران- ضلع جنوب به شمال بزرگراه جناح- بالاتر از بلوار شهید گلاب- نرسیده به فلکه دوم صادقیه- نبش کوچه عابدزاده- ساختمان پارسه- طبقه اول تا چهارم
تلفن های ما: 5-44287632

بكارگیری سیستم‌های الكترونیكی و یا پدالی برای استفاده هر چه بهتر از ضد‌عفونی كننده‌های دست، باعث حصول نتایج بهتر خواهد شد. انتخاب نوع ماده ضدعفونی كننده و چگونگی استفاده از آن طبق اصول معین، بر حسب شرایط و نوع كاركرد متفاوت خواهد بود و كاربر با توجه به نوع نیاز می تواند روش و نوع ماده ضدعفونی كننده را انتخاب كند.

سایر خدمات بهترین آزمایشگاه در غرب تهران :

بیوشیمی خون

آلرژی شناسی

مشاوره ژنتیک

غربالگری قبل از بارداری

 

با تشکر مدیریت سایت آزمایشگاه پارسه

پاسخ

1 + 4 =

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه